Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris hospitals de part natural. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris hospitals de part natural. Mostrar tots els missatges

dimecres, 23 d’abril del 2014

PERQUÉ UN PART EL MENYS INTERVINGUT POSSIBLE?


Un dels aspectes de l´assistència sanitària que més està canviant en els últims anys  en el nostre país, és l´atenció hospitalària durant el treball de part .
L´any 1985 L´Organització Mundial de la Salut (OMS) va publicar les Recomanacions per l´atenció al part normal, on s´especificava que el part en la majoria de casos, és un procés fisiològic normal, i no una malaltia, amb l´objectiu  d´apropar  aquest model de part respectuós i poc intervingut a la societat i eliminar intervencions que poden ser perjudicials, així com reduir el percentatge de parts instrumentats i cesàries innecessàries .

Els procediments que l’OMS recomana en l’assistència d’un part normal son pràctiques que l´experiència i l´evidència científica han demostrat que son clarament útils, i que han de ser impulsades pels professionals: intimitat, suport emocional, ingesta de líquids, no accelerar el part amb oxitocina sintètica, oferir mètodes no farmacològics per alleugerar el dolor com massatges o immersió en banyera d´aigua calenta, llibertat de postures i moviments durant  tot el part evitant tombar a les mares sobre la seva esquena, no episiotomies (tall en el perineu)de forma rutinària, contacte precoç pell amb pell mare- bebé i afavorir l´alletament matern.


Posteriorment, l’any 2007 es van publicar importants documents com el Protocol d´atenció al part natural del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i                     l´Estrategia d´atenció al part normal del Ministeri de Sanitat que continúen recolzant la humanització en l´atenció al part i són un important referent i marc d´actuació pels profesionals, amb l ´objectiu de  disminuir pràctiques rutinàries, molts cops  innecessàries. Igualment, busquen promoure la participació de la dona, amb l’objectiu que el part sigui el més respectat possible, sense oblidar que tan important és la seguretat com la qualitat de     l´atenció durant el part.

Intimitat, suport, poca llum, posicions lliures, silenci, aigua, música agradable, acompanyament professional i tranquil·litat son necessaris en el part. 

L´evidència científica ens diu que sovint, aquesta atenció individualitzada al part no és possible davant  la massificació d´un servei hospitalari de parts, amb unes instal·lacions inadequades, o si el personal no està format en el part natural o de baixa intervenció. Els principals organismes experts parlen precisament, de la importància del “one to one care”, l’atenció individualitzada de la llevadora envers la mare, com un dels principals indicadors per oferir un part respectat, segur i poc intervingut.
                                                                                                     
 Les sales de part han de ser arquitectònicament amigables, tal i com recomanen els esmentats organismes,  disposant de: llum natural, música, banyera, pilotes, lianes, per fer posicions verticals, cadireta de parts i llit obstètric d’última generació. Per tal de crear un entorn agradable per la mare, que faciliti el procés del part  segons les seves preferències, desitjos i necessitats.Així doncs, es segueixen les recomanacions d´evitar les sales de part convencionals amb lliteres i llum artificial.

Cada dia hi ha més dones que estant gaudint  d´aquesta atenció al part  al Servei d’Obstetrícia del Pius Hospital de Valls, amb el projecte d´humanització de l´atenció perinatal que ofereix, on cada part i cada naixement  es ùnic i irrepetible.

dijous, 30 de maig del 2013

L.AIGUA EN EL PART


L.ús de la banyera durant el treball de part és un gran recurs per l´alleugerament del dolor.
A partir de 5-6 de dilatació quan la llevadora ofereix  la banyera, s´observa posteriorment que la sensació de la contracció baixa i es pot tolerar molt millor el dolor de part. Podríem dir que en una escala de 0 a 10, passem de notar el dolor de la contracció de 10 a 6, és a dir les contraccions no es paren, però es noten molt més suaus i per tant millora la percepció del dolor. A més, l´aigua afavoreix la relaxació en tots els aspectes, des del muscular fins a l´emocional i sense cap dubte és un gran recurs durant la fase més activa de la dilatació.